saifos.blogg.se

Här kan ni läsa om mitt liv som sjuksköterskestudent och allt mellan himmel och jord.

VFU och vänner.

Kategori: Allmänt

Dag 3 ute i kommunsjukvården är nu över. Min framtid som sjuksköterksa kommer nog inte att vara inom kommunen, men allt kan hända... Här händer inte jättemycket, man delar sina dosetter, ger insulin och sen sitter man vid datorn. Jag gillar mer fart och att ha någonting att göra, men denna praktik är även den lärorik och jag tycker att det är bra att man får se alla sidor av vad man kan göra inom yrket. Trivs bra trotts att det inte är så mycket att göra, för personalen är trevlig och de gamla är ju väldigt goa och ärliga. Efter att jag kom hem vid 12 så har jag inte gjort så mycket, pratat med min mycket saknade vän Frida om allt och ingenting. Hon är bäst och jag saknar henne bara ännu mer nu när vi pratat med varandra igen. ❤️ massa kärlek till den tjejen. 
Snart är det dags för att fixa för sista dagen för denna veckan i kommunen och i helgen är jag tillbaka en dag på neo och jag längtar som bara den!! Älskar det jobbet mer än något annar just nu!! 
Puss 

Kommentera inlägget här: